خواندنی امروز | لوگوی معروفترین برندها چه معنایی دارند؟
![](https://www.bedinsan.ir/wp-content/uploads/2025/02/166823947964453-irannaz-com.jpg)
لوگوی معروفترین برندها چه معنایی دارند؟
لوگوهای معروف چه معنایی دارند؟ بسیاری از لوگوی برندها طراحی شده اند تا علاوه بر زیبایی ظاهری شان، معنایی را به مخاطب القا کنند.
درحقیقت هر خط، انحنا و رنگی که انتخاب می شود معنایی پشتش دارد. در ادامه با سایت سرگرمی ایران ناز همراه باشید تا معنی برخی از این برندها را با هم مرور کنیم.
هیوندا – Hyundai
کلمه H نماد دو نفر (مشتری و نماینده شرکت) هستند که درحال دست دادن می باشند.
لوگوی برند آدیداس – Adidas
اسم آدیداس از موسسش، آدولف داسلر گرفته شده است. لوگوی شرکت چندین بار تغییر کرد. لوگو دارای چند خط است.
سه خط که با همدیگر شکل یک مثلث را تشکیل می دهند. این مثلث نماد کوه است یعنی ورزشکارها باید چالش هایی را پشت سر بگذارند و پیروز شوند.
سونی وایو – Sony Vaio
دو حرف اول لوگوی سونو وایو نماد آنالوگ است درحالیکه دو حرف آخرش که شبیه اعداد 1 و 0 است نماد دیجیتال است.
لوگوی برند آمازون – Amazon
با دیدن لوگوی آمازون شاید بگویید لوگوی خاصی نیست. اما پیکان نارنجی رنگ آن شبیه یک لبخند است که کمپانی، آن را نماد رضایت مشتری درنظر گرفته است.
این پیکان بین حرف A تا Z کشیده شده است یعنی این کمپانی هر محصولی که تصور کنید می فروشد.
بسکین-رابینز – Baskin-Robbins
رنگ صورتی حروف BR در لوگو، عدد 31 را نشان می دهد که تعداد طعم های مختلف بستنی هایی است که بسکین رابینز می فروشد.
لوگوی برند تویوتا – Toyota
لوگوی تویوتا تصویر یک سوزنی که نخ از داخل آن رد شده است را نشان می دهد که به گذشته کمپانی اشاره دارد. زمانی که ماشین بافندگی تولید می کرد.
کونتیننتال – Continental
یک تولیدکننده معروف لاستیک های ماشین است، که دو حرف اول آن، چرخ ماشین را نشان می دهد.
فرمول یک – Formula 1
اگر به فاصله بین حرف F و خطوط قرمز لوگو نگاه کنید عدد 1 را می بینید.
خطوط قرمز لوگو تصویر گرافیکی را نشان میدهد که نماد سرعتی است که ماشین های فرمول 1 می روند.
پینترست – Pinterest
سایت معروف اینترنت؛ پینترست، سایتی است که مردم عکسهایی که در محیط اینترنت دوست دارند را به چیزی مثل تابلوی اعلانات آنلاینشان سنجاق می کنند.
لوگو تصویر یک سنجاق را در حرف P نشان می دهد.
بیتز – Bitez
بیتز، تولید کننده تجهیزات صوتی در آمریکا، حرف B را طوری طراحی کرده مثل اینکه شخصی هدفن گذاشته است.
توبلرون – Toblerone
توبلرون، یک کمپانی معروف شکلات، در برن سوئیس است که نیمرخ یک خرس را در لوگوی آن می بینید به این علت که برن یک زمانی شهر خرس ها نامیده می شد.
لوگوی برند بی ام و – Bayerische Motoren Werke AG – BMW
قسمت مرکزی لوگوی بی ام و، پره های هواپیما را نشان می دهد که درحال چرخیدن است و درحقیقت یک قسمت از لوگو، پرچم بایرن را نشان می دهد، بایرن ایالتی در آلمان که کمپانی در آنجا شروع به کار کرد.
ال جی – LG
لوگوی معروف ترین برندها
لوگوی کمپانی وسایل الکترونیکی کره جنوبی، تصویر صورت یک شخص را نشان می دهد که نماد این است که هدف کمپانی حفظ روابط انسانی و معمولی با مشتریانش است.
اورنوت – Evernote
فیل ها به داشتن حافظه شگفت انگیز معروف هستند که توانایی به خاطر سپردن چهره ها و اتفاقات را دارند.
به همین خاطر اورنوت یک برنامه نت برداری از این حیوان در لوگویش استفاده کرده است.
قسمت کناری گوش فیل روی هم تا شده است به این دلیل که افراد گوشه کتابی که می خواهند نت برداری کنند را تا می زنند.
لوگوی برند کوکاکولا – Coca Cola
در لوگوی معروف کوکاکولا فاصله ای بین حرف O و L می بینیم که پرچم دانمارک را نشان می دهد.
پپسی – Pepsi
لوگوی برندها
این لوگو به موضوعات مختلفی اشاره می کند مثل میدان مغناطیسی زمین، فنگ شویی، فیثاغورس، ژئودینامیک، نظریه نسبیت، و نسبت طلایی.
طراح این لوگو بیان کرده که این لوگو به مونالیزا، پارتنون، و حتی رنه دکارت هم اشاره دارد. رنگ قرمز، سفید و آبی آن هم نشانه پرچم آمریکاست.
منبع : ایران ناز