نمایی خیره کننده از زمین در فاصله 5 میلیون کیلومتری! (عکس)

این ماموریت که در 14 آوریل 2023 به فضا پرتاب شد، منظره بی نظیری از زمین، ماه آن و سیاره اورانوس، که غول گازی مانند مشتری است، به ثبت رسانده است.

کاوشگر ماه های یخی مشتری (JUICE) آژانس فضایی اروپا (ESA) نمایی خیره کننده از زمین، ماه و یک مهمان سیاره ای ناخوانده را به تصویر کشیده است.

این ماموریت که در 14 آوریل 2023 به فضا پرتاب شد، منظره بی نظیری از زمین، ماه آن و سیاره اورانوس، که غول گازی مانند مشتری است، به ثبت رسانده است.

این سه جرم آسمانی توسط کاوشگر JUICE هنگام حرکت به سمت ناهید برای دومین کمک گرانشی خود در سال 2025 عکاسی شدند.

آژانس فضایی اروپا در سایت شبکه اجتماعی توییتر (X) نوشت: “این دو تیله کوچک که ما آنها را خانه کیهانی خود می نامیم توسط کاوشگر JUICE از فاصله بیش از 5 میلیون کیلومتری عکسبرداری شده اند، این در حالی که فضاپیما به سمت سیاره زهره در حال حرکت است.

عکس کاوشگر جویس از زمین، ماه و اورانوس در مسیر مشتری

کمک گرانش مانوری است که در آن فضاپیما از گرانش یک جرم آسمانی استفاده می کند تا خود را به سمت جسم دیگری پیش ببرد. این تاب توسط زهره، همراه با پرواز زمین و ماه، به JUICE کمک می کند تا در سال 2031 به مشتری برسد.

در آگوست 2024، این ماموریت اولین تقویت گرانشی را از زمین و ماه دریافت کرد که به فضاپیما در راه رفتن به زهره کمک کرد.

این فضاپیما پس از بازدید از زهره، دو پرواز دیگر از زمین در سال‌های 2026 و 2029 انجام خواهد داد،

اکنون در این عکس، هنگامی که فضاپیما به زمین و ماه نگاه می کند، سیاره اورانوس را نیز در دوردست گرفته است.

به گفته مقامات آژانس فضایی اروپا، یک تصویر بیش از حد اشباع، سیاره اورانوس را در فاصله 2.9 میلیارد کیلومتری از JUICE نشان می دهد.

این تصاویر جدید JUICE با استفاده از زمان‌های نوردهی متفاوت به عنوان بخشی از آزمایش‌های حین پرواز و کالیبراسیون دو دوربین مداربسته فضاپیما گرفته شده‌اند. این دوربین ها میدان های دید متفاوتی را ارائه می دهند و وظیفه نظارت بر ابزار فضاپیما را در حین پرواز بر عهده دارند.

ماموریت JUICE برای کاوش مشتری و سه قمر اقیانوسی بزرگ آن، گانیمد، کالیستو و اروپا طراحی شده است که محیط پیچیده مشتری را بررسی می کند و به دنبال نشانه هایی از قابلیت سکونت در قمرهای یخی آن می گردد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا